Jumaat, 9 September 2011

Makan coklat...sakit gigi ke?



Akak memang suka makan coklat,kalau dkna belanja lagi lah gembira hati ini. Adakah sebab makan coklat ini menyebabkan akak terpaksa berjumpa doktor gigi yang cantik hari ini. Tercabutlah sang gigi hari ini. Tahukah anda bila kita makan coklat ini ianya mampu menghambat kolestrol LDL-kolestrol jahat- dapat mencegah sakit jantung koroner,stroke dan kanker/kanser lah...Perlu diingat dalam kandungan coklat ada juga kafein. Bukan saja minum kopi sah ada kafein...coklat pun ada juga. Tapi setahu akak dalam coklat ini ada ANTI KEROSAKKAN gigi seperti tannin,kasein dan asid oksalik. Apa-apa pun kena reda dengan kesakitan ini,maklumlah gigi pun dah setua...tuan badan.

4 ulasan:

al_hakim berkata...

jgn makan banyak sgt kak...

Zul Fattah berkata...

coklat ni ada dua jenis.. coklat tepu dan coklat campur.. tapi kalau stress coklat lah ubat yg paling mujarab.. haha.. time exam.. mesti makan punya.

kak ina kl berkata...

makan banyak leh byk lemak..tapi apa nak buat dah fav kan...terutama coklat mahal ni

kak Mah berkata...

Sedap sedap bila makan tak pandang kiri-kanan,bila sakit gigi penyebabnya coklat walhal dah macam macam-macam..hihiii